Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, tüketicilerin sağlığının korunması ve güvenilir gıda arzının sağlanması amacıyla yürüttüğü haftalık denetim raporunu yayımladı. Paylaşılan verilerine göre, 18-24 Haziran 2026 tarihleri arasında kent genelinde gıda güvenliğine yönelik çok sıkı adımlar atıldı.
Halk sağlığını tehdit edebilecek unsurların önüne geçmek amacıyla sahada yoğun bir mesai harcayan ekipler, bu süreçte tam 297 adet Risk Esaslı Gıda ve Yem İşletme Denetimi gerçekleştirdi. Denetimler esnasında gerekli analizlerin yapılması amacıyla ekipler tarafından 13 adet de numune alındı. Kentin gıda ve tarım alanındaki dış ticaret trafiği de uzman ekiplerce titizlikle yönetilirken, hafta boyunca 169 adet ihracat işlemi ile 35 adet ithalat işlemi kontrol edilerek onay süreçlerinden geçirildi.
Yapılan incelemelerde mevzuata aykırı hareket ettiği, standartları çiğnediği ve halk sağlığını riske attığı belirlenen işletmelere ise adeta ceza yağdı. Kuralları ihlal eden işletmelere yönelik toplam 5 adet idari yaptırım kararı uygulanırken, bu yaptırımlar sonucunda kesilen para cezası miktarı tam 528 bin 379 Türk Lirası'na ulaştı. Ayrıca güvenilir gıda zincirini tehlikeye düşüren ürünlere karşı da radikal önlemler alınarak, 2 ürün hakkında imha kararı verilirken piyasada bulunan 2 ürün için de toplatma kararı uygulandı.




