Emekli için flaş karar: Seçim öncesi duyurusu yapılacak Emekli için flaş karar: Seçim öncesi duyurusu yapılacak

Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt, 71 Evler’de kurulan iftar çadırında Yazıişleri Müdürümüz Cihan Yıldırım’ın sorularını yanıtladı.

Kurt Büyükdere, Yenidoğan, Tarihi Bölge ve 71 Evler’de sabit iftar çadırları kurduklarını söyledi.
Kapalı pazar olan yerlerde de birer gün iftar verdiklerini anlatan Kurt, “Bu kadar iftar çadırı kurulmasının nedeni yoksulluğun dibine vurması. Derin b.ir yoksulluk yaşanıyor. İftar çadırları her gün dolup taşıyor. Bu para bu insanların… Eskişehir’e, Odunpazarı’na gelen parayı doğru yere kullandığımızı tahmin ediyorum. 71 Evler’de ortalama 700 kişi, diğer iftar çadırlarında da günde biner kişi iftar yapıyor” dedi.

Kahvelerdeki ilgiyi kıyaslıyorum

Seçime az bir zaman kaldığını hatırlatan Kurt, ”Biz bu seçimi alırız. Farklı da alırız, öyle görünüyor. Ben bu işi bilen bir politikacıyım. Geçmiş seçimlerde kahveye girdiğimiz ilgiyle şimdiki ilgiyi kıyaslıyorum. Çok farklı bir sonuç elde edeceğimizi görüyorum” dedi.

Kimsenin sesi çıkmıyor!

Kurt, Türkiye’de emeklilerin çok perişan bir durumda olduğunun bir şekilde görüldüğünü ifade ederek, “Emeklilerin tepkilerini bir biçimde dile getireceğini hissediyorum. 16 milyon emeklinin yüzde 60’a yakını 10 bin lira maaş alıyor, dolayısıyla çok ciddi bir sıkıntı var. Asgari ücretli çalışanların da yoksul sayıldığı bir ülkedeyiz, onlar da zor durumda çalışıyorlar ama doymuyorlar, doyuramıyorlar. Dikkat ederseniz bu sessiz bir seçim kampanyası… Kimsenin sesi çıkmıyor. Seçmen nezdinde bir sessizlik var, çok ciddi bir tokat atacaklarını tahmin ediyorum” dedi.

Hiçbir yer bir yerin kalesi değil!

Odunpazarı’nın solun kalesi olmadığı düşüncesini yineleyen Kurt, “Hiçbir yer bir yerin kalesi değil” dedi. Kurt, şöyle devam etti: “Odunpazarı’na niçin solun kalesi deniyordu? Yıldıztepe vardı. Büyükdere, Gültepe vardı. Yıldıztepe’nin nüfusu 10 bin, Emek’in 58 bin… 71 Evler’in ise 30 bin… İkisinin toplamı 90 bin… Onlarca mahallenin nüfusunu toplasak bile Emek etmiyor. Öyle kale falan yok. Bizim özellikle solcu arkadaşlar bunu görmeli. Biz Emek’te ve 71 Evler’de ev ev, dükkan dükkan kapıları çalarak ve insanlara dokunarak, iş yaptığımız için bu oyu alıyoruz. 10 yıl boyunca buralara hizmet, eşitlik ve adalet getirdik. Şu anda Emek Mahallesi’nde 650 çocuğa LGS ve üniversite gibi kurslar veriyoruz. 71 Evler’de bine yakın kadın ve gençlerimize atölye çalışmaları yaptırıyoruz. Biz bu işin reklamında değiliz, reklama vereceğimiz parayla oraya bir iş daha yapıyoruz.”

Kurt’a, AK Parti Odunpazarı Adayı Özkan Alp’in “Odunpazarı’na çivi çakmamışlar” eleştirisi de soruldu. Kurt’un cevabı şöyle oldu: “AK Partili rakibime bir şey demiyorum, Odunpazarı’nı daha geziyor. Gezecek ve görecek bizim çaktıklarımızı… Bizim çaktığımız çivileri bilmediği içi konuşuyor. Odunpazarı’nda 1 milyon 700 bin metrekarelik yeşil alan, 48 tane halk merkez, 27 tane kütüphane, 10 tane halı saha, 16 tane kreş yaptım. Kreş melesini biz başlattık, şimdi onlar da kreş yapacağız diyor. Demek ki doğru bir kamuoyu yarattık. Cuma günü açılışını yapacağımız Yenikent’teki kapalı pazaryeri ve kültür merkezi inşaatımız son on yılda belediyelerin yaptığı en büyük yatırım. O arkadaş gitsin onu bir görsün. Çivi nasıl çakılıyormuş görsün.”

Ne kadar sol olduğu şüpheli!

Kurt’a “Sol oylar bölününce Odunpazarı’nda farklı sonuç çıkıyor. Geçmişte örnekleri yaşandı. Bu seçim böyle bir kaygınız var mı” diye soruldu. Kurt, “2014 ve 2019 yıllarında bütün partiler aday çıkardı. Buna rağmen seçimi kazandık. Sol sağ fark etmiyor, biz halkla, Eskişehir ile ittifak yaptık. Ben sağcından da solcudan da oy alıyorum. Ülkücü’den de oy alıyorum, devrimciden de oy alıyorum. Çünkü biz somut, halka dokunan işler yaptık. Kendimizi kısıtlamıyoruz. Kaldı ki o arkadaşların da ne kadar sol olduğu şüpheli… Şuna inanıyorum ki Odunpazarı halkı bizim belediyecilik stilimize ve benim üslubuma alıştı, yaptığım doğru işleri sevdi. Yeniden seçeceklerine de inanıyorum” dedi.