Taşınmaz satışlarında uygulanacak Güvenli Ödeme Sistemi’nin zorunlu başlangıç tarihinin ertelendiği açıklandı.
Ticaret Bakanlığı, taşınmaz alım satımlarında uygulanması planlanan Güvenli Ödeme Sistemi'nin devreye alınma tarihini 1 Temmuz 2026'dan 1 Ekim 2026'ya erteledi.
Yapılan açıklamaya göre, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü gibi kurumlarla teknik entegrasyonların tamamlanması için sisteme geçiş üç ay sonrasına ertelenmiş oldu.
İKİNCİ KEZ ETRELENDİ
Söz konusu sistemin ilk olarak 1 Mayıs tarihinde uygulamaya koyulması bekleniyordu. Sonrasında yapılan son duyurulara göre ise Güvenli Ödeme Sistemi'nin zorunlu başlangıç tarihi 1 Ekim olarak yeniden güncellendi.
Daha önce araç satışlarında uygulanan Güvenli Ödeme Sistemi, alım ve satım aşamalarında kişileri dolandırıcılık, hırsızlık ile sahtecilik risklerinden korumak, kayıt dışılığı azaltmak ve para transferlerini güvenli hale getirmek amacıyla zorunlu hale getiriliyor.





