Seçim öncesi onlara da ikramiye sürprizi: Dul ve yetim aylığı alanlara iyi haber Seçim öncesi onlara da ikramiye sürprizi: Dul ve yetim aylığı alanlara iyi haber

Seyitgazi’de, 10’u siyasi partiden 1’i bağımsız toplam 11 adayın yarıştığı bir seçim yarışı var. İlçe 11 bine yakın seçmene sahip. CHP, 64 yıl sonra İYİ Parti ittifakı ile seçimi kazandı. 2019 seçimlerini yüzde 52 oy oranı ile alan Uğur Tepe, ikinci dönemi için yeniden aday oldu. Tepe ile beş yılda yaptıkları ve seçilirse yeni dönemde yapmayı planladığı projeleri hakkında konuştuk.

Parti ayrımı yapmadan herkesin oylarına talip olduklarını söyleyen Tepe, “2019’daki seçimlere İYİ Parti ittifakı ile katıldık. Bu seçimlere herkes kendi adayı ile katılıyor. Bu bir handikap gibi görünse de herkesin oyuna talibiz. Yine bu seçimlerde yüzde 52’nin altına düşmeyeceğimize inanıyorum.  Beş yılda elimizden geleni yapmaya çalıştık. Kimsenin aşıyla ekmeğiyle oynamadık. Kimseye partisini sormadan, adaletli ve eşit hizmet verdik” dedi.

BELEDİYENİN BORCU BİTTİ

Cumhuriyet Halk Partisi’nin 64 yıl sonra Seyitgazi Belediye Başkanlığını kazandığını anımsatan Tepe, bu durumun bir taraftan mutluluğunu yaşarken diğer taraftan baskıları da olduğundan bahsetti. AK Parti’den borçlu bir belediye teslim aldıklarını ve üç yıl da borçların tamamını bitirdiklerini söyleyen Tepe, “Seyitgazi Belediyesi’nin bütçesine oranla yüksek bir borcu vardı. Tasarruf tedbirleri ve mali disiplinle üç yılda borcu bitirdik. Seçimden bir yıl sonra pandemi, sonrasında ekonomik kriz, ardından 11 ilimizi etkileyen büyük depremi yaşadık. Bunlarla birlikte bir de ilçemizdeki sekiz mahallede sel felaketi yaşandı. Bunları yönetmek de hiç kolay olmadı” ifadelerini kullandı.

BEŞ YILDA NELER YAPTI?

2019’da seçmene verdiği vaatlerin büyük kısmını gerçekleştirdiklerini anlatan Tepe, beş yıl boyunca yaptıkları çalışmaları şöyle özetledi: “Turizm, eğitim, tarım ve hayvancılık alanında verdiğimiz vaatlerimizi büyük oranla gerçekleştirdik.  Eskişehir Büyükşehir Belediyemiz ile birlikte Frig Vadisi’ne ulaşımı sağlayacak yol ağımızı genişlettik.  Yıllardır kirada olan Santral Park Tesislerimizin işletmesi belediyemiz bünyesine alarak, kendimiz işletmeye başladık. Bölgede turizm faaliyetlerini genişletmek ve tarım turizmini canlandırmak amacıyla Büyükşehir ve BEBKA desteği ile Taşlık’ta ‘Çiftlik Köyü Projesini’ hayata geçirdik. Çiftlikte hem küçük baş hayvan çiftliğimiz hem de çilek bahçeleri ve tıbbi aromatik bitkilerin olduğu alanlarımız mevcut. Yine kırsal kalkınmayı desteklemek adına belediyemize ait arazileri ekip ve biçiyor, çıkan mahsulü de çiftçilerimize veriyoruz. Bu süreçte tohum desteğinde bulunduk. Bu yıl Taşlık’taki çiftliğimizde yetişen 250 küçükbaş hayvanımızı 25 ailemize noter huzurunda hibe ettik. Eğitim alanında Seyitgazi merkez, Kırka ve Doğançayır mahallelerimizde eğitim merkezleri açtık.  Kırka’da, Şehitler Kütüphanesini hizmete aldık. Frig Vadisi’ndeki köylerimizde ev pansiyonculuğu için kurslara başladık ama pandemi nedeniyle bu eğitimlere ara vermek zorunda kaldık. Eskişehir Meslek Edindirme Kursları (ESMEK) ile imzaladığımız protokol kapsamında kadınlarımıza ve gençlerimize yönelik kurs imkanları sağladık.  Spor alanında ise Seyitgazi Spor, Seyitgazi Belediye Spor ve Kırka Spor olmak üzere üç kulübümüzde desteklerimiz oldu.  200’e yakın kadınımız ile Frig Vadisi gezileri yaptık. Kadınlarımızı Santral Park ve Taşlık Çiftlik Köyümüzde ağırladık. Su problemi olan 22 mahallemizde su problemini ortadan kaldırdık. İlçe merkezimizdeki Cumhuriyet Meydanımızı yeniledik. Elimizde olmayan nedenlerden dolayı yarım kalan projelerimize 1 Nisan’dan itibaren devam edeceğiz.”

YENİDEN SEÇİLİRSE NE YAPACAK?

Seçimi alırsa önümüzdeki dönem daha çok proje bazlı çalışmalar yürüteceğinin bilgisini veren Tepe, seçmene vaat ettikleri hakkında şunları paylaştı: “Eğitim alanında sıra da halk kütüphanelerimiz var. İlkini Kırka’da açtık, önümüzdeki dönem Seyitgazi ve Doğançayır için planlamasını yapıyoruz. Bazın mahallelerimizde soğuk hava deposu ihtiyacı oluştu, bu talebe de yanıt vereceğiz. Ülkemizde en önemli ve dünyadaki en büyük bor yatağı Kırka’da bulunuyor. Kırka’daki işletmemede çalışan personelimizin konaklama ihtiyacını karşılamak için hem ilçe merkezimizde hem de Kırka’da konut projelerimiz olacak. TOKİ’nin ilçemize yapacağı 88 dairelik konut projesinin temelleri de yine bu yıl atılacak. 200 kilometrelik yol ağımızı asfaltladık, yaklaşık 100 kilometrelik yolu da bu dönem tamamlayacağız. Ev pansiyonculuğunun geliştirilmesi için eğitimlerimize yeniden başlayacağız. Seyitgazi Konuk Evimizi, belediye işletmesine aldık. Orayı halkın kullanımına açarak, kadınlarımıza istihdam sağlamayı planlıyoruz. Taşlık’taki Çiftlik Köy de kamp alanları oluşturuyoruz. Santral Park’ın hem yanındaki 20 bin metrekarelik alanı belediyemiz alanı içerisine kattık. Bu alana kamp karavan alanı işe açık hava düğün salonu yapacağız. İlçe merkezimizde bulunan eski düğün salonunun tadilatına başlayacağız. Hayvan Pazarının yer planlaması, alt yapı çalışmaları ve çevre düzenlemesi yapıldı. Önümüzdeki günlerde çelik konstrüksiyonları yapılarak, hizmete alınacak. Seyitgazi ve Kırka’da küçük sanayi için tüm altyapı çalışmalarımızı yaptık. Önümüzdeki dönem ihaleleri tamamlanarak ilçemize küçük sanayi sitesini kazandırmış olacağız. Kadın ve gençlerimize yönelik sosyal faaliyetler ve gezi programlarımız yeni dönemde de devam edecek.”