eskisehir.net
Nerede olmak istediğinize karar verin bizi arayın. Firmanız için doğru adres.
Eti Logo

ESKİŞEHİRSPOR

19 Aralık Cuma

Diğer     8. Uluslararası Eskişehir Karikatür Festivali ''Gönüllülük''
Aktiffelsefe Yeni Yüksektepe Kültür Derneği Eskişehir Şubesi ve Anadolu Üniversitesi işbirliği ile bu yıl 8.si gerçekleştirilecek karikatür festivalinin konusu ''Gönüllülük'' olarak seçildi.

Uluslararası düzeyde yaklaşık 500 karikatüristin katıldığı festivalin programı aşağıdadır.

2 Aralık Salı 2014 Saat 17:30 / Sergi Açılışı
Yer: Anadolu Üniversitesi Eğitim Karikatürleri Müzesi
(Sergi 2 Aralık-31 Aralık 2014 tarihleri arasında ziyaret edilebilir.)

2 Aralık Salı 2014 Saat 19:00 / Panel / Tiyatro / Konser
Yer: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

-PANEL: Sanat, bilim ve felsefe alanlarında davetlilerin katılımı ile “ Gönüllülük” konulu bir sempozyum gerçekleştirilerek, aynı tema üzerinde disiplinler arası bir çalışma imkanı yaratılıyor.

-KONSER: AFMA müzik grubunun konseri geçekleşecektir.

-TİYATRO GÖSTERİSİ: Aktiffelsefe Tiyatro Grubunun Gönüllülük temalı tiyatro oyunu gerçekleşecektir.

Yeni Yüksektepe farklı konularda yaptığı çalışmalarda gönüllü çalışma yoluyla, genel olarak modern dünyanın sorunlarına çözümler yaratmak için toplum ve bireyin her ikisine imkân verebilecek bütünsel bir gelişme yolu önerir.

Bu kapsamda; alış-veriş zihniyeti ile yaşayan yüzyılımız insanının gönüllülük, dayanışma, yardımlaşma, cömertlik gibi duygularını yeniden canlandırmak, toplumumuzda ihtiyacı olanlara yardım etmek, insanları bütünleştirmek ve kötü alışkanlıklardan uzaklaştırıp topluma yararlı etkinliklere yönlendirmek için gönüllü kampanyalar gerçekleştirmekteyiz.

Bu kampanyaları Aktiffelsefe-Yeni Yüksektepe’nin alt grubu olan GEA(Toprak Ana) ile gerçekleştirmekteyiz. GEA Sosyal Sorumluluk Projelerinin yanında, Arama-Kurtarma-Ekoloji faaliyetleri ile de her zaman hazır bulunuyoruz, GEA Ekibi olarak ulusal ve uluslararası alanda yaşamı tehdit eden bütün felaketlerde, afet sonrasında enkaz altında kalmış insanlara ulaşmak için arama-kurtarma operasyonları gerçekleştiriyor, ihtiyaç halinde afet bölgesinde tıbbi ve insani yardım faaliyetleri düzenliyoruz. Tüm bunların yanında “Yalnız Oyuncaklara Yeni Arkadaşlar” kampanyaları ile yalnız oyuncakları çocuklarla buluşturuyoruz, “Yalnız Enstrümanlara Yeni Arkadaşlar” kampanyaları ile yalnız enstrümanları çocuklarla buluşturuyoruz, “Hayat Sevince Güzel” kampanyaları ile huzurevi ziyaretleri yapıp büyüklerimizle buluşuyoruz, “Hayal et! Feda Et! Gerçekleştir” kampanyaları ile de okul tadilatları düzenliyoruz. Ekoloji çalışmalarında ise parkların, ormanların, meydanların temizlenmesi, ağaçlandırma kampanyaları, doğayı keşfetmek ve ona saygı duymak için doğa yürüyüşleri gibi faaliyetler organize ediyoruz.

Çünkü biliyoruz ki; “Gönüllülük” ile içinde yaşadığımız toplumu, doğayı ve dünyayı güzelleştirebilir, insan sıcaklığını hissedebilir ve yeniden insani boyutumuzla karşılaşabiliriz. Gönüllülük kalpten bir el uzatma, bir sesleniş, kalplerin konuşması ve insanın unutamayacağı anlardır.

Sorunların insanla başladığı ve insanla çözüleceğini bildiğimiz için, insanın fiziksel, psikolojik ve zihinsel ihtiyaçlarının nasıl sağlıklı karşılanacağı üzerine çalışmak ve pratik uygulamalarla insanı bu planlarda güçlendirmeye odaklandırmak gerekmektedir. İnsanın bilişsel seviyesinin artması, yaşadığı mekânlara da yaşama biçimine de yansıyacaktır. Dünyanın artık süper kahramanlara değil, günlük kahramanlara ihtiyacı olduğunu biliyoruz ve gönüllülük faaliyetlerinin insanları kahramanlara dönüştüreceğini düşünüyoruz.

Aynı zamanda 5 Aralık 2014 Dünya Gönüllüler Günü olarak kutlanacaktır. Bu kutlamalar kapsamında “Gönüllülük” konulu sergi ziyaretleri olacaktır.

www.eskisehiraktiffelsefe.org

Aktiffelsefe Eskişehir İletişim : Işıklar Mh. Gültuğrul Sk. No:6 (Mamure Tramvay Durağı Karşı Sokağı, Emin Baharat'tan Dönünce)
Telefon: 0222 220 51 66
Anadolu Üniversitesi Eğitim Karikatürleri Müzesi
02.12.2014 Salı 17:30 - 31.12.2014 Çarşamba 20:00

Diğer     YENİ YIL YEMEĞİ KURSLARI
ESMEK tarafından yaklaşan yılbaşı gecesi için hazırlanacak yemek menüsü kursu kayıtları başladı. Restaurant ve cafe baş şefi Deniz Yeşil tarafından verilecek Yeniyıl Yemekleri kursları 10 Aralık, 17 Aralık ve 24 Aralık tarihlerinde 1’er gün olmak üzere toplam 3 günde ESMEK Sultandere Eğitim Merkezi’nde verilecek. 3 gün sürecek olan kurslarda çorbalardan ana yemeklere tatlılardan mezelere yılbaşı gecesi ziyafeti için hazırlanacak menüler için eğitim verilecek. Yeni yıl yemekleri kursuna katılacak vatandaşlar Sultandere Eğitim Merkezi’ne kayıt yaptırabilirler. Kursa katılmak isteyen vatandaşlar ayrıca Sultandere Eğitim Merkezi’nin 218 18 66 numaralı telefonundan bilgi alabilirler.
Sultandere Eğitim Merkezi
10.12.2014 Çarşamba  - 24.12.2014 Çarşamba

Ana Sayfa | Seri İlanlar | Emlak Center | Oto Center | Etkinlikler | Sinema | Gourmes | Sağlık | Konaklama | Apartlar | Eğitim | Alışveriş